Φαγητό στη δουλεία

Posted: July 23, 2015 By: Comment: 0
fagitostinergasia

Έξυπνα σνακ για να μην μένετε νηστικοί στη δουλειά....

Φαγητό στη δουλεία?

Στις μέρες μας, οι περισσότεροι εργαζόμενοι, πιεσμένοι από τις υποχρεώσεις της καθημερινότητας , αμελούν τη διατροφή τους και φτάνουν στο σημείο να μην καταναλώνουν κανένα γεύμα μέχρι αργά το βράδυ, όπου και θα επιστρέψουν σπίτι. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, καθημερινά , να στερούνται ενέργειας, η οποία και είναι απαραίτητη για να ανταπεξέλθουν στις δραστηριότητές τους. Ας δούμε, λοιπόν, πως θα μπορούσαμε νε έχουμε ένα πλήρες γεύμα, που θα μας κοστίσει μόνο λίγα λεπτά από το χρόνο μας, κατά τη διάρκεια της εργασίας μας, αλλά ταυτόχρονα, θα μας εξασφαλίσει και όλα εκείνα τα θρεπτικά συστατικά για να είμαστε υγιείς, να διατηρούμε ένα φυσιολογικό βάρος και θα μας δώσει ενέργεια και τόνωση.

Βασικό συστατικό αυτού του γεύματος, πρέπει να είναι τρόφιμα πλούσια σε πρωτεΐνη (κοτόπουλο ,ψάρι, μανιτάρια, όσπρια, άπαχο κρέας), λαχανικά και υδατάνθρακες (προϊόντα ολική άλεσης, ζυμαρικά, ρύζι, πατάτες, όσπρια) για να μας δώσουνε ενέργεια και θα μας πληρούν το αίσθημα του κορεσμού για αρκετή ώρα. Τέτοια τρόφιμα είναι

Τα προϊόντα ολικής αλέσεως (δημητριακά, βρώμη, ζυμαρικά, μπάρες, παξιμάδια σίκαλης, ψωμί πολύσπορο, ρύζι καστανό ή άγριο), είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, συστατικό που προάγει την καλή εντερική κυκλοφορία και λειτουργία και παράλληλα συμβάλουν στην αίσθηση του κορεσμού.

Μία ακόμη εξαιρετική θρεπτική τροφή είναι οι ξηροί καρποί, (ανάλατοι κατά προτίμηση). Οι ξηροί καρποί είναι πλούσιοι σε ω-3 λιπαρά οξέα και αποτελούν πλούσια πηγή ενέργειας, απαραίτητη για το σώμα και τον εγκέφαλο, ώστε να μη πέφτει η απόδοση μας στη δουλειά και να μη χάνετε η συγκέντρωσή μας λόγω κούρασης.

Ας δούμε ορισμένες προτάσεις ενός γρήγορου στην παρασκευή και στην κατανάλωση γεύματος για τη δουλειά:

  • Σαλάτα με Λόλα, 2 κ.σ. καρύδια, 1 φλ. σταφύλι κόκκινο ή berries, λεμόνι, 6 ελιές ή ½ αβοκάντο, λεμόνι, ½ στήθος κοτόπουλο ψητό ή βραστό ή τόνος ή καπνιστός σολομός, 1 κ.σ. ελαιόλαδο
  • Σαλάτα με 1 φλ. πλιγούρι, τόνο, 6 ελιές, ντομάτα, αγγούρι, άνηθος, 1 κ.σ. ελαιόλαδο
  • Ανάμεικτη πράσινη σαλάτα με γαρίδες βρασμένες , αγγούρι, πιπεριές, μυρωδικά και dressing γιαούρτι, λεμόνι, άνηθος, 1 κ.σ. ελαιόλαδο
  • Σαλάτα με ντομάτα, μοτσαρέλα, ρόκα, βασιλικό και 2 παξιμάδια κριθαρένια
  • Ντάκος με ντομάτα,1 κριθαρένιο παξιμάδι ή 6 μικρά, 2 σπιρτόκουτα τυρί light ή ½ κεσεδάκι cottage ή κατίκι, 1κ.σ. ελαιόλαδο
  • Σαλάτα Caesar’s με ½ στήθος κοτόπουλο, 2 κ.σ. καλαμπόκι, πράσινα λαχανικά, 3 μικρά παξιμάδια, μουστάρδα, 1 κ.σ. ελαιόλαδο
  • Χωριάτικη με ντομάτα, πιπεριά, αγγούρι, 6 ελιές, 2 σπιρτόκουτα φέτα light ή ανθότυρο. 1 κ.σ. ελαιόλαδο, 6 μικρά παξιμάδια
  • Μακαρονοσαλάτα: 1 φλ. βρασμένα ζυμαρικά ολ. Άλεσης πράσινα λαχανικά, 2 κ.σ. καλαμπόκι, χρωματιστές πιπεριές, άνηθος, 1 τόνος, 1 κ.σ. ελαιόλαδο, λεμόνι
  • Σαλάτα με 1 βραστό αυγό, πράσινα λαχανικά, ντοματίνια, 2 φέτες ζαμπόν άπαχο ή γαλοπούλα, 1 κ.σ. τυρί τριμμένο και σως με 1 κ.σ. ελαιόλαδο
  • Πατατοσαλάτα: 2 μικρές πατάτες βρασμένες, 2 κ.σ. γιαούρτι, 2 κ.σ. καρύδια, άνηθος, τόνος, 1 κ.σ. ελαιόλαδο
  • Σαλάτα 1 φλ. βρασμένη κινόα , ψιλοκομμένη ντομάτα, αγγούρι, ½ αβοκάντο, κοτόπουλο ψητό ή βραστό, λεμόνι, 1 κ.σ. ελαιόλαδο, μουστάρδα
  • Σαλάτα με κουσκούς, φακές και κατσικίσιο τυρί: ½ φλιτζάνι βρασμένες φακές, ανακατεμένες με ½ φλιτζάνι μαγειρεμένο κουσκούς, 10 ντοματάκια , 2 κουταλιές της σούπας κατσικίσιο τυρί σε κομματάκια , 1 κ.σ. ελαιόλαδο
  • Σάντουιτς με ψωμί πολύσπορο, τόνο, 1 κ.σ. κατίκι, ντομάτα, μαρούλι
  • Σάντουιτς με ψωμί ολ. Άλεσης, κοτόπουλο στήθος ψητό, καρότο τριμμένο, μουστάρδα, μαρούλι
  • Σάντουιτς με ψωμί πολύσπορο ανθότυρο, ελιές σε ροδέλλες, ντομάτα, ρίγανη
  • Αραβική πίτα ή τορτίγια ολ. Άλεσης με ψητά μανιτάρια και ψητά λαχανικά, 1 κ.σ. κατίκι και μπαλσάμικο σε μορφή κρέμας
  • Γιαούρτι 2% με κόκκινα φρούτα φρέσκα ή αποξηραμένα φρούτα επιλογής, 2 κ.σ. ξηροί καρποί ανάλατοι, 1 κ.γ. μέλι, κανέλα

Στέλλα Κατσιβέλη

Κλινική Διαιτολόγος Διατροφολόγος